
Reduktor- parownik model LI 02, jednostopniowy, sterowany elektronicznie. Zalecany do samochodów wyposażonych w silniki wolnossące o 2,3,4 cylindrach i mocy maksymalnej do 136 KM. W parowniku gaz jest podgrzewany i rozprężany do postaci gazowej. Energia cieplna jest odbierana z układu chłodzenia silnika. Ciśnienie gazu jest redukowane a jego wartość jest ustalana na podstawie obciążenia silnika.
Filtr jednorazowy umieszczony jest na przewodzie łączącym reduktor z listwą wtryskiwaczy i oczyszcza przepływający gaz. Zalecane jest stosowanie oryginalnych filtrów producenta, mają one dużą skuteczność filtrowania.
Wtryskiwacze są zarządzane sterownikiem ECU gazu. Na listwie mogą być zainstalowane 2, 3 lub 4 wtryskiwacze, co pozwala na pokrycie szerokiego pola możliwych zastosowań. W zależności od typu silnika i ilości cylindrów możemy zamontować jedną lub dwie listwy wtryskowe. Dzięki zainstalowanym czujnikom z listwy wtryskiwaczy pobierane są sygnały ciśnienia i temperatury gazu. Wtryskiwacze są bardzo szybkie, czas otwarcia 2 ms a maksymalne ciśnienie pracy wynosi 250 kPa.
Przełącznik elektroniczny posiada następujące funkcje: dwie pozycje wyboru zasilania gaz/benzyna, wskazania rodzaju i ilości pozostałego paliwa aktualnie używanego przy użyciu diód świetnych. Jest ponadto wyposażony w sygnał akustyczny, który aktywuje się w następujących warunkach: powrót do zasilania benzyną z powodu braku paliwa LPG lub powrót do zasilania benzyną w celu dokonania diagnostyki systemu.
Sterownik (komputer ECU) zarządzający systemem zasilania gazowego OMEGAS, wyposażony w podłączenie do EOBD. Strategia kontroli elektronicznej jest zarejestrowana na mapie sterowania wtryskiwaczami gazu, która zawiera także wartości obrotów silnika i czasów wtrysku benzyny. Czujnik ciśnienia i temperatury gazu są częścią składową systemu i wysyłają sygnały skierowane do komputera, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania pojazdu. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej zainstalowany przed reduktorem dostarcza sygnał wykorzystywany do korygowania składu mieszanki względem temperatury oraz określenia momentu przejścia z benzyny na gaz po uruchomieniu pojazdu. Przejście w tryb pracy na gazie uzależnione jest również od czasu jaki minął od uruchomienia pojazdu i od prędkości obrotowej silnika. Sterownik posiada możliwość pełnego zarządzania paliwami, podstawowym oraz alternatywnym. Może w żądanym momencie wyłączać pojedyńcze cylindry zasilane benzyną lub dodać benzyny do mieszanki powietrzno-gazowej. Funkcja rozszerza paletę nietypowych i wymagających silników możliwych do adaptacji.
Czujnik temperatury montuje się na przewodzie cieczy chłodzącej, bezpośrednio przed reduktorem. Sygnał z tego urządzenia przekazywany jest do sterownika, uzupełniając serię informacji potrzebną do bezawaryjnego funkcjonowania silnika na gazie.